onsdag 28 april 2010

Uppgift 10: vad är din del i seminarium 4?

Min del av det sista seminariet var att läsa om bilddjup i boken "Digital bildbehandling", vilket var ungefär 11 sidor, varav ca 7 innehöll vettig text. Då utgåvan jag läste var från 2001 så var det som stod i boken i stor del inaktuell, att man skulle behöva begränsa antalet färger p.g.a. platsbegränsningar känns rätt skumt. Det var också svårt att få ihop vettiga frågor som kan tänkas vara bra inför tentan så det blev bara 6 stycken och de var av tveksam kvalitet.

Hade varit mindre besvärande om jag hade fått en lång text istället eftersom det är mycket lättare att plocka ur det relevanta.

Tror därför att jag inte var särskilt viktigt för själva tenta-pluggandet men jag vet inte hurvida det faktiskt kom några frågor om just färgdjup då jag inte kunde göra den själv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar